Idee, klacht, bezwaar

Afbeelding getekend door Jimat Meijs

Loket Wijk staat altijd open voor ideeën en initiatieven van inwoners. Mist u bijvoorbeeld een bepaalde activiteit in uw omgeving? Wilt u zelf graag iets betekenen voor uw omgeving? Dan kunt u altijd naar ons loket komen voor tips, advies en informatie over hoe u dit het beste kunt organiseren. Enkele voorbeelden van initiatieven zijn:

  • een 70-jarige inwoner biedt zich aan bij zijn werkende buren om hun honden meerdere middagen in de week uit te laten. Hij is altijd dierenliefhebber geweest en helpt zijn buren graag uit de brand. Op deze manier blijft hij fit, is hij met zijn liefhebberij bezig en houdt hij contact met de buurtbewoners.
  • een inwoner met Parkinson heeft sinds kort via gemeentelijke ondersteuning een scootmobiel toegewezen gekregen. Hierdoor is zij veel mobieler geworden en komt graag het huis uit. Zelf wil ze iets terug doen voor haar omgeving. Sinds kort haalt ze voor enkele oudere buren daarom wekelijks de boodschappen en doet ze soms een bakje koffie met ze.

Klacht en bezwaar

De medewerkers bij Loket Wijk proberen u altijd zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch verloopt alles niet altijd even vlekkeloos. Het kan zijn dat u met een vraag bij Loket Wijk komt en achteraf niet het gevoel heeft goed geholpen te zijn. U bent bijvoorbeeld niet tevreden over de manier waarop u bent benaderd door een medewerker. Of u bent het niet eens met een genomen besluit over het al dan niet toekennen van een voorziening. In dit geval kunt u een klacht indienen of bezwaar maken. Voordat u dit doet is het belangrijk om een onderscheid te maken tussen een klacht en bezwaar.

Een ‘klacht’ is een uiting van ontevredenheid over de manier waarop u bent toegesproken of behandeld door één van onze medewerkers. Een klacht gaat dus over het gedrag van mensen en niet over de inhoud van een besluit, over het wel of niet toekennen van een bepaalde voorziening of ondersteuningsvorm. Dit is een ‘bezwaar’ en hiervoor geldt een andere procedure. Meer hierover is te lezen op de pagina bezwaar en beroep.

Wilt u een klacht doorgeven, dan kunt u dit doen via de pagina Klacht doorgeven.