Meest gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen aan Loket Wijk over zorg en ondersteuning. Staat uw antwoord hier niet tussen? Dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers van Loket Wijk. U vindt Loket Wijk aan de Karel de Grotestraat 65, tegenover het gemeentehuis. Tijdens de openingstijden kunt u zonder afspraak binnen lopen. Bellen of e-mailen kan ook.

Telefoonnummer: 0343-473070
E-mail: info@loketwijk.nl

Loket Wijk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur. Op woensdag doorlopend van 8.30 tot 17.00 uur.

Vragen en antwoorden

Zorg en ondersteuning

  • Zijn mijn kinderen, vrienden en buren verplicht mij te helpen? Antwoord
  • Als ik veel inkomen of vermogen heb, heb ik dan nog wel recht op maatschappelijke ondersteuning? Antwoord
  • Als het geld bij de gemeente op is, krijg ik dan ook geen ondersteuning meer? Antwoord
  • Gaat de gemeente nu zelf de zorg uitvoeren? Hebben zij hiervoor wel de juiste, gespecialiseerde kennis in huis? Antwoord
  • Hebben de medewerkers bij Loket Wijk wel voldoende kennis van de zorg om te bepalen wat ik nodig heb? Antwoord
  • Momenteel krijg ik al ondersteuning. Hoe weet ik of ik mijn huidige behandelaar kan behouden en mijn kosten nog steeds vergoed blijven? Antwoord
  • Wat kan ik doen als mijn behandelaar geen contract met de gemeente heeft afgesloten? Antwoord
  • Op dit moment krijgt mijn kind al ondersteuning. Behoudt mijn kind nu het recht op deze hulp? Antwoord
  • Wanneer moet ik een ouderbijdrage betalen? Antwoord
  • Als een kind een gezinsvoogd heeft toegewezen gekregen, houdt hij/zij dan dezelfde gezinsvoogd? Antwoord

Meer vragen en antwoorden over wonen, vervoer, hulp bij het huishouden, persoonlijke zorg, vrije tijd en vrijwilligerswerk, hulp bij ziekte, indicaties.